Sportovcům, kteří nedopují, patří na hlavu zlatá koruna. Český antidoping nově, čistě. A nejen vizuálním stylem.
Český antidopingový výbor se pod vedením Martina Čížka rozhodl pro změny v komunikaci s veřejností a sportovci poprvé od roku 1999. Zásadním způsobem mění nejen logo, vizuální styl a komunikační kanály, ale zejména tón hlasu a strategii. ADV se tak z role “strašáka” dopujících proměňuje v partnera pro všechny, kteří se rozhodli jít cestou čistého sportu.
První věcí, na kterou se NMDS ve spolupráci s týmem ADV zaměřilo, byla změna názvu, a to zjednodušení na Český antidoping, Czech antidoping. Samotný vizuální styl přímočaře vychází ze symboliky znaků státní moci, z erbu dvouocasého lva, který používá Národní sportovní agentura, zřizovatel ADV. Nové logo Českého antidopingu poté logicky tvoří zlatá koruna z hlavy lva na modrém poli královské modři. Korunu NMDS konstruovalo z pěti kruhů, které odkazují na olympijské hry. Podle Martina Kermese patří koruna jako kruh věčnosti a znak světské i duchovní moci na hlavu všem sportovcům, kteří nejen zvítězili, ale bojovali čestně. Nejde tedy o medaile, ale o “Čisté zlato”. Český antidoping se tedy svými aktivitami snaží nejen motivovat a vzdělávat, ale podporovat a korunovat všechny, kteří sportují čistě. Český sport si zaslouží být čistý.
Martin Čížek – Ředitel Antidopingového výboru ČR
“Českou republiku považuji za velmi úspěšnou sportovní zemi a mnoho sportovních příběhů našich vynikajících sportovců naši zemi celosvětově proslavilo. Tito sportovci naši zemi proslavili nejen excelentními sportovními výsledky, ale i svou čestností, pracovitostí a odvahou. To jsou nesmazatelné hodnoty, které k naší zemi patří. Tyto hodnoty je však potřeba důsledně chránit, aby nejen přetrvávaly, ale také nově vznikaly. Český antidoping si je svého poslání jako ochránce těchto hodnot vědom, a proto svým novým přístupem chce sportovcům jasně dát najevo, že je tady pro ně. Těm sportovcům, kteří chtějí tyto hodnoty dále přenášet a vytvářet, chce být Český antidoping nejen aktivně nápomocen, ale i být spolehlivým partnerem k jejich dosažení.”
Antidopingový výbor ČR (ADV ČR) je nejvyšší orgán a výhradní odborné pracoviště s celostátní působností zabezpečující antidopingový program ČR. Tento odborný garant pro dopingovou problematiku vznikl v roce 1999 jako státní příspěvková organizace a jeho zřizovatelem je od 1. 1. 2020 Národní sportovní agentura.
Ondřej Šebek – Předseda Národní sportovní agentury
„Virtualizace a modernizace našeho přístupu ke komunikaci s veřejností a sportovci je pro nás klíčová. Změnu názvu na Český antidoping a nové logo považuji za velmi podařené, odpovídají současným standardům vizualizace firem a státních orgánů. Chceme motivovat a vzdělávat sportovce a nový směr komunikace antidopingu bude hrát klíčovou roli v podpoře tohoto cíle.“
Základním cílem ADV ČR je chránit identitu sportu jako svébytné lidské aktivity, napomáhat právu sportovců účastnit se sportu bez dopingu a tím propagovat zdraví, spravedlnost a rovnost možností pro všechny sportovce. Antidopingový výbor ČR se podílí na harmonizaci, koordinaci a součinnosti antidopingových programů na národní i mezinárodní úrovni s patřičným ohledem na kontrolu, prevenci a ochranu před dopingem. Pro tento účel ADV ČR postupuje v souladu se sportovně-technickými normami, národní legislativou a Světovým antidopingovým Kodexem WADA.