| Obecné | Výzva 11/2023 a Výzva 12/2023 | Výzva 13/2023 | Výzva 14/2023 |
OBECNÉ
Po podání žádosti v JDP jsme zaslali vygenerovaný pdf dokument žádosti do datové schránky NSA. V systému ISPROFIN je u žádosti stále status „P1-Žádost- čeká na doručení-podatelna“. Je to v pořádku?
Ano, je to v pořádku, pokud byla datová zpráva s vygenerovaným pdf dokumentem žádosti řádně odeslána. Tuto skutečnost si můžete zkontrolovat v dodejce datové zprávy. Název tohoto stavu nesouvisí s doručením pdf dokumentu žádosti žadatelem, ale s následným systémovým krokem, kdy dojde ke spárování žádosti v systému ISPROFIN a v systému spisové služby.
Je možné realizovat projekt „vlastními silami“, tzn. z dotace financovat pouze materiál?
Realizovat projet je možné pouze dodavatelským způsobem, realizace svépomocí není přípustná.
čl. 15. 3 a)
Musí obec jako žadatel dokládat povinnou přílohu „Úplný výpis z evidence skutečných majitelů“?
Dle § 7 zákona č. 37/2021 Sb., o evidenci skutečných majitelů, ve znění pozdějších předpisů skutečné majitele mimo jiné nemají územní samosprávné celky (obce, kraje), dobrovolné svazky obcí a příspěvkové organizace územního samosprávného celku. Pro tyto subjekty je tedy příloha „Úplný výpis z evidence skutečných majitelů“ nerelevantní.
Musí být čestné prohlášení doloženo na formuláři, který byl zveřejněn jako příloha Výzvy?
Čestné prohlášení může být doloženo i na jiném formuláři či v jiném formátu, nicméně mělo by obsahovat všechny požadované informace, které jsou uvedeny ve vzorovém formuláři. Pokud některé údaje budou v čestném prohlášení chybět, ale budou patrné z dalších zaslaných dokumentů (např. investiční záměr nebo harmonogram využití sportovního zařízení), budou považovány za doložené.
Je možné projekt spolufinancovat z dalších dotačních zdrojů státního rozpočtu či Evropské unie?
Akci nelze spolufinancovat z jiných prostředků státního rozpočtu ani z prostředků fondů EU. Vlastní spoluúčast však může být kryta z prostředků poskytnutých územním samosprávným celkem. Za předpokladu jasného oddělení lze dále pro vymezené části akce využít synergických programů financovaných ze státního rozpočtu či z prostředků fondů EU, vždy je ale nutné vlastní podíl ve výši minimálně 30 % (Výzva 11/2023, 12/2023 a 13/2023) nebo 50 % (Výzva 14/2023) celkových způsobilých výdajů uhradit z vlastních zdrojů žadatele, případně z rozpočtu obce či kraje. Například u akce s celkovými výdajů 15 mil. Kč mohou být podány 2 samostatné žádosti o dotaci: jedna do Výzvy NSA 12/2023 s CZV 10 mil. Kč (dotace 70 % = 7 mil. Kč) a druhá např. na energetické úspory ze SFŽP s CZV 5 mil. Kč (dotace 70 % = 3,5 mil. Kč). K žádosti podané do Výzvy 12/2023 musí žadatel uhradit výhradně z vlastních zdrojů, případně z rozpočtu ÚSC vlastní podíl na spolufinancování ve výši min. 30 %, tj. 3 mil. Kč. To znamená, že dotaci získanou z jiného dotačního zdroje nelze považovat za vlastní podíl žadatele.
Jaké jsou podmínky povinné publicity?
V rámci realizace podpořené investiční akce je žadatel povinen po dobu 10 let od data ukončení realizace akce informovat veřejnost o podpoře Národní sportovní agentury uvedením loga Národní sportovní agentury a textu v minimálním rozsahu: „Projekt „název“ byl spolufinancován v roce „rok“ z prostředků Národní sportovní agentury“. Informační cedule/tabule o min. velikosti formátu A3 s požadovaným textem musí být umístěna na viditelných místech u vstupu do sportovního zařízení. Informaci o poskytnutí podpory je žadatel povinen uvést i na internetových stránkách žadatele minimálně ve formě zprávy/novinky/aktuality.
U pořízení dlouhodobého hmotného investičního majetku, kde je technicky a prostorově nemožné umístit s logem Národní sportovní agentury i příslušný text o poskytnuté podpoře na ceduli/tabuli v požadovaném rozměru, je možné po domluvě s Národní sportovní agenturou použít pouze nálepku s logem NSA.
U pořízení dlouhodobého nehmotného investičního majetku je žadatel uvést informaci o poskytnutí podpory na svých internetových stránkách.
Grafická úprava a pokyny k užívání loga jsou umístěny na webových stránkách NSA https://nsa.gov.cz/corporate-identity-nsa/.
Jak vnímat pojem okamžik vzniku výdaje?
Národní sportovní agentura nestanovuje žádná vlastní pravidla pro zadávání veřejných zakázek. Pro nakládání s veřejnými prostředky/dotacemi je nutné dodržovat zákonná pravidla stanovená zákonem o zadávání veřejných zakázek. Doporučujeme využívat metodiku Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže viz https://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky.html nebo ministerstvy např. https://www.mfcr.cz/assets/cs/media/Metodika_2016_Metodicky-pokyn-CHJ-c-3.pdf.
Pokud je žadatelem obec
Ve Výzvě se píše, že oprávněný žadatel musí být zapsán v Rejstříku sportovních organizací. Platí to i pro obec/město/městskou část/kraj/příspěvkovou organizaci města?
Odpověď
Výzva 11/2023 a Výzva 12/2023
čl. 1.6
Výzvy Regiony 2023 a Standardizovaná sportovní infrastruktura 2023 jsou navzájem opozitní, tzn., že pokud předmětné sportovní zařízení splní nejpozději po ukončení realizace projektu všechny standardy a parametry a zároveň dosáhne minimální výše dotace stanovenou ve výzvě 13/2023 Standardizovaná sportovní infrastruktura 2023, měla by být žádost podána do této Výzvy. Naopak, pokud předmětné sportovní zařízení nesplní byť jen jediný z požadovaných standardů a parametrů, nebo nedosáhne minimální výše dotace, jedná se o projekt relevantní pro některou z výzev Regiony 2023.
čl. 3.4 e)
Je možné podpořit projekt zaměřený na výstavbu sportovního zařízení, které bude sloužit místním sportovním klubům a tělovýchovným jednotám v odpoledních hodinách a v dopoledních hodinách v tomto zařízení bude probíhat výuka tělesné výchovy žáků základní školy?
Ano, je to možné. Dle čl. 3.4., písm. e) Výzvy 11/2023 nebo 12/2023 předmětem podpory nemohou být školní hřiště, tělocvičny a obdobná zařízení, která se nacházejí nebo by se měly nacházet ve školní budově či areálu školy (technické zhodnocení školního areálu či školní budovy, školního sportovního zařízení), a zároveň která budou sloužit výhradně pro výuku školní tělesné výchovy. Tzn., že pokud plánovaný projekt bude kromě výuky tělesné výchovy sloužit rovněž ke sportovní činnosti sportovním klubům, jedná se o projekt relevantní pro Výzvy 11/2023 nebo 12/2023, samozřejmě za předpokladu, že splní zbývající podmínky stanovené Výzvou.
Co je možné považovat za hlavní účel projektu?
Výzva 13/2023
Co je možné považovat za hlavní účel projektu?
čl. 2.2 Příloha č. 5
Plánujeme výstavbu sportovní haly pro míčové sporty. Projekt splňuje standardy a parametry dle přílohy č. 5 Výzvy 13/2023, ale šatny budou umístěny v sousední budově. Dle čl. 2.2. se sportovním zařízením pro potřeby této Výzvy rozumí sportovní zařízení dle § 2 odst. 6 zákona č. 105/2001 Sb., o podpoře sportu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o podpoře sportu“), tj. objekt, pozemek, vodní plocha, budova nebo jejich soubor sloužící výhradně nebo převážně pro provozování sportu, které je po realizaci akce provozuschopné a pro provozování sportu využívané. Je možné s ohledem na definici sportovního zařízení jako souboru budov považovat plánovaný projekt jako relevantní v rámci Výzvy 13/2023.
Definici sportovního zařízení uvedenou v čl. 2.2. Výzvy 13/2023 je nutno chápat jako obecnou. V čl. 3.1 Výzvy je dále uveden výčet konkrétních sportovních zařízení, která mohou být v rámci Výzvy podpořena a dále v čl. 3.2 Výzvy je uveden odkaz na přílohu č. 5 Výzvy, která obsahuje standardy a parametry, které musí jednotlivá sportovní zařízení splnit. V konkrétním případě výstavby haly pro míčové sporty by musela hala jako samostatná stavba splňovat všechny požadované standardy a parametry, jinak řečena obsahovat všechny vyjmenované místnosti/prostory s definovanými rozměry. Nahrazení chybějících místností/prostor místnostmi/prostorami v rámci jiné budovy není možné.
Výzva 14/2023